Sunday, October 22, 2006

London - Paris by Eurostar

Azi dimineatza mi-am ridicat biletul London Waterloo - Paris Nord ptr Eurostar:

70 lire Londra - Paris ..clasa 2
170 lire Paris - Londra ...clasa 1

Ironia e ca trenul pleaca spre Paris din statia London/Waterloo . Poarta Londrei catre Europa si in particular Franta se numeste Waterloo. In cazu asta si francezii ar trebui sa redumeasca statia Paris Nord in ceva de genu Soleil d'Austerlitz :)

Calatoria a durat 2 ore 40 min intr-un scaun confort zero ptr un lungan de 2 metri ca mine ...300km/ora viteza de varf si 20 de minute de bezna in Eurotunnel.

Ajung in Paris Nord si sunt intampinat de 2 adolescente de etnie roma cu parfum parizian. Imbracate in costume traditionale ptr etnia roma si agitand un carton cu cerseala inspre ochii mei ma intreaba cu un inconfundabil accent de fete dacice :

Una(din ele): "Do you speak english?"
Eu: "Nu dragutza .....nu vorbesc englezeste"

La care ea face ochii mari si zice : "Quoi?"
Of ..m-au apucat dracii si pun un zambet mare pe fatza si le zic cu glas rar si domol:
"Hai marsh in p.. mamii voastre d-aci ca va f.. una de nu va vedeti"

A urmat un schimb de replici scurte in limba lui Eminescu pe care nu o mai auzisem de 2 saptamani. Parca mancam o prajitura buna cand dadeam din gura in romana....

Apoi m-am carat cu sufletul impacat la acest metrou Parizian care se dovedeste a fi mai mizer decat cel din Londra. Aveam sentimentul de "acasa" deja...

1 comment:

Anonymous said...

super misto conversatia cu tigancile. ma amuzat teribil. esti tare.